XXI wiek określany jest wiekiem społeczeństwa informatycznego. Wszyscy korzystamy ze smartfonów, komputerów, tabletów. W wielu firmach podstawowym narzędziem do obsługi kontaktów z klientami są CRM-y. Dane zapisane są cyfrowo na dyskach w firmie lub umieszczone w chmurze. Czy w takim razie używanie kalendarzy nie jest anachroniczne?
Reklama umieszczona na kalendarzach jest widoczna przez okrągły rok. Kalendarze ścienne - trójdzielne, jednodzielne, plakatowe, wieloplanszowe czy planery zawieszane są w najbardziej eksponowanych miejscach zarówno w biurze jak i w mieszkaniach. Nazwa, logo, zakres działalności, hasła reklamowe są oglądane przez przez wszystkie osoby, które znajdują się pomieszczeniu. Z kolei kalendarze książkowe i biurkowe są gadżetem bardziej osobistym i przekaz marketingowy kierowany jest głównie do osoby obdarowanej.
Kalendarze książkowe najlepszych handlowców (mimo że korzystają z CRM), są pełne kontaktów i rozpisanych planów na każdy dzień - takie rozpiski pomagają w pracy. Trudno wyobrazić sobie pracę w biurze bez czytelnego kalendarza trójdzielnego, wystarczy jeden rzut oka i wiadomo jak dużo jest czasu do przygotowania ważnego projektu czy innego wydarzenia. Z kolei biuwar jest niezastąpiony w czasie rozmowy przez telefon - duża powierzchnia podkładu doskonale sprawdza się do robienia notatek. Kalendarz planer ułatwia planowanie na cały rok.
Kalendarz jest doskonałym business giftem wręczanym kontrahentom pod koniec roku. Personalizacja kalendarzy książkowych - wygrawerowane imię i nazwisko na okładce powoduje, że osoba obdarowana czuje się specjalnie doceniona. Najważniejszym klientom można podarować eksluzywny kalendarz w okładce ze skór naturalnych.
Koszt kalendarza w porównaniu do kosztu kliknięcia w wyszukiwarkach czy portalach społecznościowych (CPC) jest niewspółmiernie niski. Przez 365 dni przekaz marketingowy, szczególnie jeżeli jest umieszczony na kalendarzach wiszących, jest widoczny codziennie przez wiele osób.