Blog

Czy kalendarze są dobrym gadżetem reklamowym?

XXI wiek określany jest wiekiem społeczeństwa informatycznego. Wszyscy korzystamy ze smartfonów, komputerów, tabletów. W wielu firmach podstawowym narzędziem do obsługi kontaktów z klientami są CRM-y. Dane zapisane są cyfrowo na dyskach w firmie lub umieszczone w chmurze. Czy w takim razie używanie kalendarzy nie jest anachroniczne?

Kalendarz jako forma reklamy

Reklama umieszczona na kalendarzach jest widoczna przez okrągły rok. Kalendarze ścienne - trójdzielne, jednodzielne, plakatowe, wieloplanszowe czy planery zawieszane są w najbardziej eksponowanych miejscach zarówno w biurze jak i w mieszkaniach. Nazwa, logo, zakres działalności, hasła reklamowe są oglądane przez przez wszystkie osoby, które znajdują się pomieszczeniu. Z kolei kalendarze książkowe i biurkowe są gadżetem bardziej osobistym i przekaz marketingowy kierowany jest głównie do osoby obdarowanej.

Funkcja użytkowa kalendarzy

Kalendarze książkowe najlepszych handlowców (mimo że korzystają z CRM), są pełne kontaktów i rozpisanych planów na każdy dzień - takie rozpiski pomagają w pracy. Trudno wyobrazić sobie pracę w biurze bez czytelnego kalendarza trójdzielnego, wystarczy jeden rzut oka i wiadomo jak dużo jest czasu do przygotowania ważnego projektu czy innego wydarzenia. Z kolei biuwar jest niezastąpiony w czasie rozmowy przez telefon - duża powierzchnia podkładu doskonale sprawdza się do robienia notatek. Kalendarz planer ułatwia planowanie na cały rok.

Kalendarz jako elegancki prezent

Kalendarz jest doskonałym business giftem wręczanym kontrahentom pod koniec roku. Personalizacja kalendarzy książkowych - wygrawerowane imię i nazwisko na okładce powoduje, że osoba obdarowana czuje się specjalnie doceniona. Najważniejszym  klientom można podarować eksluzywny kalendarz w okładce ze skór naturalnych.

Czy kalendarze reklamowe są dużym kosztem?

Koszt kalendarza w porównaniu do kosztu kliknięcia w wyszukiwarkach czy portalach społecznościowych (CPC) jest niewspółmiernie niski. Przez 365 dni przekaz marketingowy, szczególnie jeżeli jest umieszczony na kalendarzach wiszących, jest widoczny codziennie przez wiele osób.