Blog

Jak wybrać wzorniki reklamowe?

Może się wydawać, że w dobie zakupów przez Internet wzorniki reklamowe odchodzą do lamusa. Nic bardziej mylnego. Wiedza na temat towaru, jego barwy i struktury jest często decydującym aspektem przy podejmowaniu decyzji konsumenckich.Wzornik reklamowy to doskonałe narzędzie do budowania zaufania. Zaprezentuj produkty i wyjdź naprzeciw Twoim klientom.

Co to jest wzornik reklamowy?

Wzornik reklamowy to katalog skupiający oferowane przez daną firmę produkty. Najczęściej występuje w formie książki, segregatora, tablicy lub pudełka. Prezentowane na nim towary mają na celu przybliżyć klientom wygląd, fakturę, rzeczywisty kolor i wytrzymałość konkretnych produktów.
 
Często spotykanymi wzornikami są te w sklepach budowlanych, przedstawiające kolor i strukturę farb ściennych. Trudno wyobrazić sobie wybór tego produktu bez wcześniejszej analizy, przy której katalog produktowy odgrywa bardzo ważną rolę.
 

Z czego zrobiony jest wzornik?

Wzorniki produktowe wykonane są z grubej tektury litej, która może być pokryta różnymi materiałami w zależności od preferencji klienta. Może to być np. foliowany papier kredowy, papier ekologiczny, papier ozdobny lub folia PCV.
 
Wszystkie te materiały mogą być spersonalizowane logotypami, zdjęciami i tekstami reklamowymi Twojego sklepu.

Wzornik reklamowy - dlaczego warto go mieć?

Wiedza o produktach jest ważną kwestią zarówno dla firm, jak i klientów. Książka produktowa może dać Twoim klientom wgląd w to, jakie towary oferujesz, pomagając im lepiej zrozumieć Twoją firmę i produkty, które sprzedajesz. To z kolei może budować zaufanie między klientem a firmą, ułatwiając klientowi podjęcie decyzji o zakupie produktu. 
 
Wzornik reklamowy może być również cennym narzędziem marketingowym, dostarczającym potencjalnym klientom informacji o Twojej firmie i produktach. Na dzisiejszym konkurencyjnym rynku, książki produktowe mogą dać Twojej firmie przewagę nad konkurencją, pomagając budować zaufanie potencjalnych klientów.

Jakie zalety mają wzorniki reklamowe?

Korzystając z wzornika, możesz stworzyć bardziej ujednolicone i angażujące doświadczenie zakupowe dla swoich klientów. Takie rozwiązanie to szereg zalet nie tylko zainteresowanych, ale również dla samej firmy. 
 
usprawniasz ścieżkę zakupową - wzornik reklamowy pozwoli klientom szybciej podjąć decyzję. W przypadku zakupów przez Internet możesz zaoferować swoim klientom wysłanie katalogu kurierem
 
ograniczasz zwroty - wiedza na temat koloru, struktury i jakości konkretnych produktów sprawia, że klienci są bardziej pewni swoich wyborów. Dzięki temu możesz w łatwy sposób ograniczyć zwroty towarów
 
inwestujesz tylko raz - zakup kilku wzorników może zostać wykorzystany wiele razy i pomóc setkom klientów w podjęciu decyzji.
 

Jaki wzornik reklamowy wybrać?

Aby odpowiednio dopasować wzornik reklamowy do oferowanych przez Twoją firmę towarów, warto w pierwszej kolejności dokonać analizy własnych potrzeb i możliwości oraz oczekiwań klientów.
 
Katalogi w formie książek i segregatorów sprawdzą się świetnie w przypadku większych towarów, które są prezentowane za pomocą zdjęć. Wydrukowane i oprawione graficznie fotografie złączone w jednym miejscu są komfortowym sposobem zapoznania się z ofertą.
 
Tablica może okazać się pomocna w przypadku prezentowania produktów o różnorodnej strukturze i grubości. Podobnie, jak w przypadku kolorów farb, na tablicy można prezentować różnorodne tkaniny, metale, elementy drewniane i wiele innych.
 
Wzorniki w formie pudełek dają szereg możliwości jeśli chodzi o prezentowane towary. Mogą one zawierać fiszki z fotografiami lub próbkami materiałów, które klienci będą mogli obejrzeć.